FAQ

Printen
  1. Top 10 meest gestelde vragen

    1. Klik hier voor de meest gestelde vragen

      1. Hoe registreer ik me bij payleven?

        U registreert zich eenvoudig via deze website. Nadat u zich succesvol heeft geregistreerd ontvangt u een e-mail van ons met een link waarmee u uw e-mailadres dient te bevestigen. Krijgt u deze niet direct, controleert u dan ook uw ongewenste e-mail (junk/spam). Per e-mail ontvangt u ook de volgende stappen voor uw registratie. Zo zullen we u vragen een aantal documenten naar ons te sturen om uw gegevens te verifiëren. Zodra deze documenten zijn ontvangen en geverifieerd én de betaling van de PIN-reader is verwerkt wordt uw account geactiveerd en zullen wij u de PIN-reader toesturen.

        Wanneer u een PIN-reader in de winkel heeft gekocht wordt u gevraagd het serienummer van deze PIN-reader in te voeren tijdens de registratie. U zult per e-mail op de hoogte worden gebracht wanneer uw gegevens zijn verwerkt en uw PIN-reader is geactiveerd.

        Als u tegen problemen aanloopt tijdens de registratie of mocht u vragen hebben neemt u dan contact met ons op 020 760 2018 of service@payleven.nl. Wij zullen u dan graag verder helpen.

      2. Welke documenten moet ik aanleveren om te registreren?

        Om u te registreren bij payleven hebben wij de volgende documenten nodig:

        Zakelijk

        • Kopie van het identiteitsbewijs van de registrerende persoon (paspoort of beide kanten van identiteitskaart/rijbewijs)
        • Indien van toepassing: kopieën van de identiteitsbewijzen van de mede-aandeelhouders / eigenaren / vennoten / bestuurders 
        • Kopie van het officiële Kamer van Koophandel uittreksel 
        • Het kan zijn dat we aanvullende documenten nodig hebben. Hier zullen wij u indien nodig direct over informeren.
           

        Particulier

        • Kopie van het identiteitsbewijs van de registrerende persoon (paspoort of beide kanten van identiteitskaart/rijbewijs)
        • Kopie van een recent (max. 3 maanden oud) bankafschrift van de bankrekening waarop u de transacties wilt ontvangen. Op het bankafschrift dienen de volgende gegevens zichtbaar te zijn: volledige naam en adres van de rekeninghouder, IBAN en BIC. U kunt eenvoudig een digitaal bankafschrift downloaden in de omgeving van uw internetbankieren

      3. Wanneer ontvang ik mijn geld op mijn rekening en hoe worden de kosten in rekening gebracht?

        U ontvangt uw geld gemiddeld binnen 3 tot 4 werkdagen.

        Wij betalen elke dinsdag, donderdag en vrijdag de transacties uit. In elke uitbetaling zitten de transacties die tot in de nacht ervoor zijn verwerkt. Let wel: na het moment van uw transactie kan het enkele werkdagen duren voor de betaling verwerkt is, afhankelijk van het type kaart en bank van de klant. De gemaakte transactiekosten zullen worden ingehouden op de uitgekeerde transacties.

      4. Wat is payleven?

        payleven is een mobiel betaalsysteem waarmee u altijd en overal pin- en creditcardtransacties kunt accepteren via uw smartphone of tablet en de payleven PIN-reader in combinatie met de gratis payleven app.

      5. Hoeveel kost payleven?

        U betaalt bij payleven alleen 2,75% over het transactiebedrag. U heeft geen vaste maandelijkse kosten of andere verborgen kosten. Onze app kunt u gratis downloaden. De PIN-reader kost u eenmalig €79 excl. btw. 

      6. Ik ben mijn wachtwoord kwijt/vergeten. Wat moet ik doen?

        U kunt uw wachtwoord hier wijzigen of opnieuw aanvragen.

      7. Kan ik payleven gebruiken in andere landen?

        U kunt om veiligheidsredenen alleen gebruikmaken van payleven in het land waar u zich geregistreerd heeft.

      8. Welke kaarten kan ik accepteren met payleven?

        De payleven PIN-reader accepteert alle passen met een Maestro, V PAY, VISA en Mastercard logo. Andere passen zullen binnenkort worden toegevoegd.

      9. Welke smartphones/tablets worden ondersteund door payleven?

        Momenteel kunt u gebruikmaken van payleven op de iPhone (4, 4S, 5 en 5S), iPad (alle modellen behalve iPad 1) en de iPod touch. Alle apparaten dienen minimaal iOS 6.0 te hebben geïnstalleerd. Android smartphones en tablets die minimaal Android versie 4.0 hebben geïnstalleerd worden ondersteund.

        Alle smartphones en tablets dienen een werkende GPS-functie en internetverbinding (3G/4G/WiFi) te hebben.

      10. Hoe verifieer ik mijn bankrekening?

        Wanneer u voor het eerst inlogt op uw payleven account, wordt u gevraagd om uw rekeninggegevens in te vullen waarop u uitbetaald wilt worden. Zodra u deze gegevens heeft ingevuld en bevestigd, zal er een extra veld tevoorschijn komen waarin u gevraagd wordt uw unieke bevestigingscode in te vullen. Tegelijkertijd zal payleven een willekeurig bedrag tussen €0,- en €3,- naar uw account overboeken. In de omschrijving van deze overboeking staat uw unieke bevestigingscode. Nadat u het bedrag van payleven ontvangen heeft, logt u nogmaals in op uw payleven account en vult u de bevestigingscode alsmede het aan u overgemaakte bedrag in. Na het volgen van deze stappen is uw bankrekening geverifieerd.

        Samengevat:

        1. Log in op uw payleven account
        2. Vul uw rekeninggegevens in
        3. Ontvang het bedrag en uw unieke bevestigingscode van payleven
        4. Log in op uw payleven account en vul zowel de bevestigingscode alsmede het overgemaakte bedrag in

        Hoe ziet mijn unieke bevestigingscode eruit?

        Uw unieke betalingskenmerk bestaat uit 10 cijfers en letters die door payleven automatisch gegenereerd worden. Deze code kan gevonden worden in de omschrijving van de overboeking die payleven naar uw bankrekening gedaan heeft.

        Wat gebeurt er als ik de verkeerde code invul?

        Uw bankrekening zal niet geverifieerd worden als u de verkeerde code invult. Wanneer u de verkeerde code invult, zal er een notificatie op uw beeldscherm verschijnen welke aangeeft dat de code incorrect is. U krijgt hierna de kans om uw code nogmaals na te kijken en eventuele typfouten te corrigeren.

        Kan ik een bankrekening gebruiken welke niet mijn eigen persoonlijke of zakelijke rekening is?

        Nee, u mag geen bankrekeningnummer invullen dat niet uw eigen persoonlijke (voor particulieren of eenmanszaken) of zakelijke rekeningnummer is. Onze Risk-afdeling controleert het door u geregistreerde bankrekeningnummer. Wanneer ontdekt wordt dat u een rekeningnummer heeft ingevuld welke niet aan u toebehoort zal payleven uw account onmiddellijk blokkeren.

  2. Algemeen

    1. Introductie

      1. Wat is payleven?

        payleven is een mobiel betaalsysteem waarmee u altijd en overal pin- en creditcardtransacties kunt accepteren via uw smartphone of tablet en de payleven PIN-reader in combinatie met de gratis payleven app.

      2. Wat is het voordeel van payleven in vergelijking met andere betaalsystemen?

        payleven biedt een scala aan voordelen ten opzichte van traditionele betaalsystemen:

        Lage kosten:

        payleven is de voordeligste manier om pin- en creditcardtransacties te accepteren, met name voor kleine en mobiele ondernemers, omdat er geen vaste of andere verborgen kosten zijn.

        Gemakkelijk:

        Na uw registratie kunt u snel starten met het accepteren van betalingen via payleven, zonder enige verplichting of maandelijkse vaste kosten.

        Mobiel:

        payleven is mobiel. Met payleven kunt u overal bankkaart- en creditcardtransacties accepteren met uw smartphone/tablet en dataverbinding (3G/4G of WiFi).

        Veilig:

        payleven voldoet aan de strengste veiligheidsnormen.

      3. Hoe werkt payleven?

        Het betaalsysteem van payleven werkt met een app en een externe PIN-reader die via Bluetooth aan de smartphone of tablet van de ondernemer wordt gekoppeld. Om een betaling te doen voert de ondernemer het bedrag en eventueel de omschrijving van het product of de dienst in. De klant steekt vervolgens zijn pinpas of creditcard in de PIN-reader en voert hierop zijn pincode in. Als de betaling verstuurd is heeft de ondernemer nog de optie het e-mailadres van de klant in te voeren in de app voor ontvangst van het betalingsbewijs. Na verwerking verschijnt de transactie in het betaaloverzicht, van waaruit de ondernemer ook gemakkelijk betalingen kan beheren, betalingsbewijzen opnieuw kan versturen en zo nodig terugstortingen kan doen.

      4. Hoeveel kost payleven?

        U betaalt bij payleven alleen 2,75% over het transactiebedrag. U heeft geen vaste maandelijkse kosten of andere verborgen kosten. Onze app kunt u gratis downloaden. De PIN-reader kost u eenmalig €79 excl. btw. 

    2. Bestellen en registreren

      1. Kan iedereen zich aanmelden bij payleven?

        payleven is een product en dienst voor ondernemers en particulieren. Om payleven te kunnen gebruiken als ondernemer dient u een uittreksel van de Kamer van Koophandel te kunnen aanleveren. Een aantal bedrijfstakken en segmenten zijn uitgesloten; hierover vindt u meer informatie in onze algemene voorwaarden (www.payleven.nl/terms).

      2. Hoe registreer ik me bij payleven?

        U registreert zich eenvoudig via deze website. Nadat u zich succesvol heeft geregistreerd ontvangt u een e-mail van ons met een link waarmee u uw e-mailadres dient te bevestigen. Krijgt u deze niet direct, controleert u dan ook uw ongewenste e-mail (junk/spam). Per e-mail ontvangt u ook de volgende stappen voor uw registratie. Zo zullen we u vragen een aantal documenten naar ons te sturen om uw gegevens te verifiëren. Zodra deze documenten zijn ontvangen en geverifieerd én de betaling van de PIN-reader is verwerkt wordt uw account geactiveerd en zullen wij u de PIN-reader toesturen.

        Wanneer u een PIN-reader in de winkel heeft gekocht wordt u gevraagd het serienummer van deze PIN-reader in te voeren tijdens de registratie. U zult per e-mail op de hoogte worden gebracht wanneer uw gegevens zijn verwerkt en uw PIN-reader is geactiveerd.

        Als u tegen problemen aanloopt tijdens de registratie of mocht u vragen hebben neemt u dan contact met ons op 020 760 2018 of service@payleven.nl. Wij zullen u dan graag verder helpen.

      3. Hoe verifieer ik mijn bankrekening?

        Wanneer u voor het eerst inlogt op uw payleven account, wordt u gevraagd om uw rekeninggegevens in te vullen waarop u uitbetaald wilt worden. Zodra u deze gegevens heeft ingevuld en bevestigd, zal er een extra veld tevoorschijn komen waarin u gevraagd wordt uw unieke bevestigingscode in te vullen. Tegelijkertijd zal payleven een willekeurig bedrag tussen €0,- en €3,- naar uw account overboeken. In de omschrijving van deze overboeking staat uw unieke bevestigingscode. Nadat u het bedrag van payleven ontvangen heeft, logt u nogmaals in op uw payleven account en vult u de bevestigingscode alsmede het aan u overgemaakte bedrag in. Na het volgen van deze stappen is uw bankrekening geverifieerd.

        Samengevat:

        1. Log in op uw payleven account
        2. Vul uw rekeninggegevens in
        3. Ontvang het bedrag en uw unieke bevestigingscode van payleven
        4. Log in op uw payleven account en vul zowel de bevestigingscode alsmede het overgemaakte bedrag in

        Hoe ziet mijn unieke bevestigingscode eruit?

        Uw unieke betalingskenmerk bestaat uit 10 cijfers en letters die door payleven automatisch gegenereerd worden. Deze code kan gevonden worden in de omschrijving van de overboeking die payleven naar uw bankrekening gedaan heeft.

        Wat gebeurt er als ik de verkeerde code invul?

        Uw bankrekening zal niet geverifieerd worden als u de verkeerde code invult. Wanneer u de verkeerde code invult, zal er een notificatie op uw beeldscherm verschijnen welke aangeeft dat de code incorrect is. U krijgt hierna de kans om uw code nogmaals na te kijken en eventuele typfouten te corrigeren.

        Moet ik het ontvangen bedrag terugstorten naar payleven?

        Nee, dit bedrag hoeft niet terug teruggestort te worden naar payleven en zal niet ook niet verrekend worden op uw eerste factuur. Dit bedrag kan beschouwd worden als een welkomstgeschenk.

      4. Is het mogelijk mijn bankrekeningnummer in de toekomst te wijzigen?

        Ja, dit is mogelijk. Om uw rekeningnummer te wijzigen dient u contact op te nemen met de klantenservice. U zal dan gevraagd een kopie van een bankafschrift te sturen van het bankrekeningnummer waarop u in de toekomst uw betalingen wilt ontvangen. Om ervoor te zorgen dat uw aanvraag correct verwerkt wordt, is het van belang dat u payleven 7 werkdagen voorafgaand aan de daadwerkelijke wijziging van het bankrekeningnummer op de hoogte stelt. Bovendien dient u ervoor te zorgen dat uw nieuwe bankrekening al in gebruik is op de dag van aanvraag.

      5. Welke documenten moet ik aanleveren om te registreren?

        Om u te registreren bij payleven hebben wij de volgende documenten nodig:

        Zakelijk

        • Kopie van het identiteitsbewijs van de registrerende persoon (paspoort of beide kanten van identiteitskaart/rijbewijs)
        • Indien van toepassing: kopieën van de identiteitsbewijzen van de mede-aandeelhouders / eigenaren / vennoten / bestuurders 
        • Kopie van het officiële Kamer van Koophandel uittreksel 
        • Het kan zijn dat we aanvullende documenten nodig hebben. Hier zullen wij u indien nodig direct over informeren.
           

        Particulier

        • Kopie van het identiteitsbewijs van de registrerende persoon (paspoort of beide kanten van identiteitskaart/rijbewijs)
        • Kopie van een recent (max. 3 maanden oud) bankafschrift van de bankrekening waarop u de transacties wilt ontvangen. Op het bankafschrift dienen de volgende gegevens zichtbaar te zijn: volledige naam en adres van de rekeninghouder, IBAN en BIC. U kunt eenvoudig een digitaal bankafschrift downloaden in de omgeving van uw internetbankieren

      6. Is payleven beschikbaar in mijn land?

        payleven is op dit moment beschikbaar in Nederland, België, Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk, Spanje, Engeland, Italië, Polen en Brazilië. We zullen op korte termijn ook in andere landen beschikbaar komen. U kunt alleen gebruikmaken van payleven in het land waarin u zich heeft geregistreerd.

      7. Ik heb geen bevestiging per e-mail ontvangen. Wat moet ik doen?l

        Als u geen bevestiging per e-mail heeft ontvangen binnen enkele minuten na het afronden van de registratie, controleert u dan eerst uw ongewenste e-mail (spam/junk). Als u een e-mailadres heeft dat begint met office@, contact@, admin@, service@, support@ kunnen er problemen ontstaan met het afleveren van de e-mail. Neemt u in dit geval contact op met onze klantenservice op 020 760 2018 of service@payleven.nl.

      8. Ik heb mijn PIN-reader niet ontvangen. Wat moet ik doen?

        Als u uw PIN-reader niet heeft ontvangen neem dan contact op met onze klantenservice op 020 760 2018 of service@payleven.nl. Houdt u er rekening mee dat de PIN-reader pas wordt verstuurd zodra uw betaling is ontvangen en alle benodigde documenten zijn aangeleverd en verwerkt.

      9. Hoe laat ik aan mijn klanten zien dat ik payleven gebruik?

        Als u online uw PIN-reader heeft besteld zult u aanvullende materialen ontvangen, zoals een informatiestandaard die u op uw toonbank kunt plaatsen en stickers. Heeft u de PIN-reader in de winkel gekocht zullen we u deze materialen sturen zodra u de registratie heeft afgerond. We raden u aan deze informatie te positioneren op een zichtbare plek, zodat uw klanten direct zien dat u payleven gebruikt. Als u meer materiaal nodig heeft kunt u dat ons laten weten; we sturen u graag meer toe!

      10. Hoe lang duurt het na de registratie voordat ik mijn payleven PIN-reader ontvang?

        Nadat u volledig geregistreerd bent (en uw persoonlijke gegevens zijn goedgekeurd) en de betaling voor de PIN-reader is ontvangen, krijgt u uw PIN-reader toegestuurd vanuit ons distributiecentrum in Duitsland. De levertijd vanaf dat moment bedraagt gemiddeld 3 werkdagen. De zending wordt verstuurd via DHL en afgeleverd in Nederland door Selektvracht of PostNL.

        De totale verwerkingstijd is afhankelijk van het ontvangen van uw persoonlijke documenten en betaling en kan om deze reden variëren. 

      11. Kan ik een bankrekening gebruiken welke niet mijn eigen persoonlijke of zakelijke rekening is?

        Nee, u mag geen bankrekeningnummer invullen dat niet uw eigen persoonlijke of zakelijke rekeningnummer is. Onze controle-afdeling controleert het door u geregistreerde bankrekeningnummer. Wanneer ontdekt wordt dat u een rekeningnummer heeft ingevuld welke niet aan u toebehoort zal payleven uw account onmiddellijk blokkeren.

      12. Kan ik payleven gebruiken als ik geen zakelijke rekening heb?

        Voor eenmanszaken is het mogelijk gebruik te maken van een persoonlijke rekening. Voor andere bedrijfsvormen is er altijd een zakelijke rekening nodig.

    3. Betalingen accepteren

      1. Wat voor goederen en diensten kan ik afrekenen met payleven?

        U kunt payleven gebruiken om uw klanten te laten betalen voor goederen en diensten die worden geleverd op het punt van verkoop, en dus niet pas in de toekomst. Goederen en diensten waar betaling en levering niet tegelijkertijd geschieden kunnen niet worden betaald met payleven.

        Goederen en diensten die niet met payleven gekocht mogen worden zijn: illegale activiteiten, weddenschappen, adult entertainment, wapens, drugs/medicijnen verkocht via internet, bestellingen via telefoon of e-mail, occulte activiteiten, producten die elke vorm van haat bevorderen, escortdiensten, abonnementen en lidmaatschappen, schuldbemiddeling, identiteitsdiefstal, thuiswinkel producten, prepaid kaarten, debiteurenbeheer, benzinestations met automatische betaling zonder een derde partij, financiële diensten (bijv. Western Union), elektronisch geld overmaken, telemarketing en alle andere goederen en diensten die in strijd zijn met de wet of enigszins twijfelachtig zijn in termen van criminaliteit of aansprakelijkheid.

      2. Welke betaalpassen worden geaccepteerd bij payleven?

        Met de PIN-reader van payleven kunt u zowel betalingen accepteren van Maestro en V PAY pinpassen als van Mastercard en Visa creditcards. Acceptatie van andere kaartsoorten en betaalmethodes zullen te zijner tijd worden aangekondigd.

      3. Wanneer ontvang ik mijn geld op mijn rekening en hoe worden de kosten in rekening gebracht?

        U ontvangt uw geld gemiddeld binnen 3 tot 4 werkdagen.

        Wij betalen elke dinsdag, donderdag en vrijdag de transacties uit. In elke uitbetaling zitten de transacties die tot in de nacht ervoor zijn verwerkt. Let wel: na het moment van uw transactie kan het enkele werkdagen duren voor de betaling verwerkt is, afhankelijk van het type kaart en bank van de klant. De gemaakte transactiekosten zullen worden ingehouden op de uitgekeerde transacties.

      4. Wat is het minimale en maximale bedrag dat ik kan accepteren met payleven?

        Het maximale bedrag dat u kunt accepteren varieert per segment. Als u contact met ons opneemt dan informeren wij u over de limieten die gelden voor uw specifieke bedrijfstak. Het minimale bedrag dat u kunt accepteren is € 1.00.

      5. Kan ik een andere PIN-reader van payleven gebruiken in plaats van de PIN-reader die ik heb ontvangen?

        Om veiligheidsredenen is uw PIN-reader van payleven gekoppeld aan uw account en kunt u geen andere PIN-reader gebruiken op dit account. Het is dus ook niet mogelijk om een PIN-reader van iemand over te kopen of uw eigen PIN-reader te verkopen.

      6. Is een payleven betalingsbewijs hetzelfde als een fiscale factuur?

        payleven betalingsbewijzen zijn slechts een bevestiging van een succesvolle betaling en geen vervanging voor een factuur.

      7. Waar vind ik een overzicht van mijn transacties?

        U kunt een overzicht van uw transacties bekijken in de payleven app en als u inlogt op onze website.

      8. Waar kan ik betalingen accepteren?

        U kunt overal in Nederland betalingen accepteren. De enige voorwaarde voor het succesvol gebruiken van payleven is een dataverbinding via 3G/4G of WiFi en een werkende GPS-functie.

      9. Kan ik payleven gebruiken in andere landen?

        U kunt om veiligheidsredenen alleen gebruikmaken van payleven in het land waar u zich geregistreerd heeft.

      10. Kan ik een betaling annuleren?

        Ja, u kunt een betaling annuleren door tijdens de transactie op de knop met de rode X op de PIN-reader te drukken. Zodra de transactie is voltooid kan deze niet meer worden geannuleerd.

      11. Kan ik een betaling terugbetalen aan mijn klant?

        Ja, u kunt een betaling terugbetalen aan uw klant. Dit kunt u doen in de app door in uw transactieoverzicht bij de betreffende betaling ”Betaal terug” terug te kiezen. Om terugbetalingen te kunnen doen dient u een pincode in te voeren, deze kunt u aanmaken in de app onder ‘pincode’.

        Let op: de verwerkingstijd van een terugbetaling bedraagt enkele weken.

      12. Heeft mijn PIN-reader een alternatieve oplossing voor het geval de chip op de pas van mijn klant niet gelezen kan worden of er geen chip aanwezig is?

        Uw PIN-reader heeft een magneetstrip lezer (als alternatief voor de chip lezer). Wanneer de chip niet gelezen kan worden of er geen chip aanwezig is (zoals het geval kan zijn bij buitenlandse creditcards) zal uw PIN-reader aangeven da de mogelijkheid bestaat om de mageneetstrip lezer te gebruiken om de transactie alsnog af te ronden. De magneetstrip lezer bevindt zich aan de bovenkant van uw PIN-reader. U haalt de pas van links naar rechts door de magneetstrip lezer. De transactie dient binnen drie minuten voltooid te worden, anders wordt deze automatisch geannuleerd. We raden u aan om geen transacties via de magneetstrip te accepteren tenzij echt noodzakelijk.

      13. Hoe weet ik zeker dat een transactie succesvol is?

        Zodra een transactie succesvol is zal er een bericht worden getoond op zowel het scherm van uw smartphone of tablet als op het scherm van uw PIN-reader.

      14. Hoe vaak kan een klant een verkeerde pincode invoeren?

        Uit veiligheidsoverwegingen zal de bankpas van uw klant geblokkeerd worden na invoer van drie opeenvolgende foutieve pincodes.

    4. Betalingsbewijzen en printers

      1. Kan ik betalingsbewijzen printen of versturen?

        Ja, u kunt uw klanten eenvoudig een betalingsbewijs ter beschikking stellen door deze rechtstreeks vanuit de app per e-mail naar hen te verzenden, of deze met bepaalde desktop of mobiele printers rechtstreek vanuit de app uit te printen. Betalingsbewijzen per e-mail zijn optioneel en kunnen gemakkelijk worden verstuurd door het e-mail adres van de klant in te voeren nadat een transactie is voltooid. Het betalingsbewijs heeft een A4 formaat en kan middels een standaard printer vanuit de e-mail worden geprint. Tevens kunt u een mobiele printer aanschaffen waarmee betalingsbewijzen rechtstreeks vanuit de app kunnen worden geprint. U heeft de mogelijkheid om een Bixolon SPP-R200lliK/BEG mobiele printer tegelijkertijd met uw PIN-reader bestellen, of deze vanuit het log-in gedeelte van onze website na te bestellen. Naast dit model ondersteunt de payleven app ook de ‘Star Micronics SM-S220i’ mobiele printer en de ‘Epson TM-T88V’ desktop printer samen met de UB-R03 netwerkkaart.

      2. Kan ik een betalingsbewijs opnieuw verzenden of uitprinten nadat een transactie voltooid is?

        Ja, in het ‘Transactieoverzicht’ van de app is er de mogelijkheid om een betalingsbewijs opnieuw per e-mail te verzenden of uit te printen. Daarnaast kunt u ook vanuit het inlog gedeelte van de website zowel het betalingsbewijs opnieuw verzenden of uitprinten. Let er op dat deze optie op beide manieren alléén verschijnt wanneer er een individuele transactie wordt bekeken.

      3. Hoe verbind ik mijn Bixolon mobiele printer met mijn payleven app?

        Voor instructies, klik hier.

      4. Waar kan ik meer informatie vinden indien ik problemen ondervind met de Bixolon mobiele printer die ik via de payleven website heb aangeschaft?

        Ga naar de website van Bixolon en zoek op ‘SPP-R200lli’. Heeft u nog steeds niet het antwoord op uw vraag kunnen vinden? Neem dan contact op met onze helpdesk via de LiveChat op de website, per telefoon op 020 760 2018 of per mail via service@payleven.nl.

      5. Wat zijn de garantievoorwaarden van de Bixolon SPP-R200IIiK/BEG mobiele printer die ik via de payleven website heb gekocht?

        Wanneer u de printer via payleven heeft aangeschaft heeft u recht op tweeënhalf jaar garantie vanaf de aankoopdatum. De garantie op de batterij is echter zes maanden. U dient slechts de payleven factuur aan de fabrikant te tonen om gebruik te kunnen maken van de garantie, bewaar deze dus goed.

      6. Hoe breed moet het papier zijn voor de Bixolon mobiele printer die ik via payleven heb aangeschaft?

        Het papier van de Bixolon SPP-R200IIiK/BEG printer moet 58mm breed zijn.

    5. Mijn payleven account

      1. Kan ik een overzicht van mijn transacties inzien en printen?

        In aanvulling op het transactieoverzicht in de app kunt u een gedetailleerd overzicht van al uw transacties inzien, downloaden en printen wanneer u zich aanmeldt op onze website (www.payleven.nl/login).

      2. Kan ik mijn account gebruiken op meerdere smartphone of tablets?

        Ja. U kunt zich met uw account aanmelden op meerdere apparaten. Alle transacties zullen ook worden toegeschreven aan dit account. De PIN-reader dient u te verbinden met iedere nieuwe smartphone of tablet die u gebruikt.

      3. Kan ik meerdere gebruikers aansluiten op één account?

        U heeft de mogelijkheid om in de app medewerkers toe te voegen. Uw medewerkers krijgen dan met hun eigen e-mailadres en wachtwoord toegang tot uw account. Op deze manier kunt u gemakkelijk transacties per werknemer monitoren en uw medewerkers wel of geen toestemming geven voor het doen van terugbetalingen.

      4. Ik ben mijn wachtwoord kwijt/vergeten. Wat moet ik doen?

        U kunt uw wachtwoord hier wijzigen of opnieuw aanvragen.

      5. Ik wil geen gebruik meer maken van payleven. Hoe kan ik mijn account afsluiten?

        Bij payleven heeft u geen vaste kosten en geen minimum aan verkopen. U betaalt alleen per transactie en dus zijn er geen kosten als u het langere tijd niet gebruikt. Wilt u echter toch uw payleven account afsluiten neemt u dan contact met ons op via service@payleven.nl.

      6. Kan ik mijn e-mailadres wijzigen?

        Het is niet mogelijk om op een later moment uw e-mailadres te wijzigen. 

    6. Kosten

      1. Hoeveel kost payleven?

        U betaalt bij payleven alleen 2,75% over het transactiebedrag. U heeft geen vaste maandelijkse kosten of andere verborgen kosten. Onze app kunt u gratis downloaden. De PIN-reader kost u eenmalig €79 excl. btw. 

      2. Moet ik een minimale omzet maken bij payleven?

        Nee. U heeft geen minimum aan verkopen bij payleven.

      3. Zijn er vaste kosten?

        Nee, er zijn geen verdere kosten of maandelijkse kosten. U betaalt de eenmalige aanschafprijs voor de PIN-reader, daarna betaalt u alleen 2,75% per transactie.

      4. Krijg ik korting als ik meerdere PIN-readers bestel?

        Voor kleine hoeveelheden bieden wij geen korting. Bent u geïnteresseerd in een grotere samenwerking met ons, dan kunt u ons bereiken op: info@payleven.nl.

    7. Technologie

      1. Welke smartphones/tablets worden ondersteund door payleven?

        Momenteel kunt u gebruikmaken van payleven op de iPhone (4, 4S, 5 en 5S), iPad (alle modellen behalve iPad 1) en de iPod touch. Alle apparaten dienen minimaal iOS 6.0 te hebben geïnstalleerd. Android smartphones en tablets die minimaal Android versie 4.0 hebben geïnstalleerd worden ondersteund. 

        Alle smartphones en tablets dienen een werkende GPS-functie en internetverbinding (3G/4G/WiFi) te hebben.

      2. Is het mogelijk om payleven te integreren in mijn eigen app?

        Ja. Kijk voor meer informatie op www.developer.payleven.com

      3. Waarom heeft de app mijn locatie nodig?

        Om veiligheidsredenen heeft de app uw locatie nodig. Daarnaast kunt u payleven alleen gebruiken in het land waar u zich heeft geregistreerd. Verder kunnen de GPS-locatie en tijdstempel ons alarmeren wanneer er misbruik wordt gemaakt van uw account.

      4. Heb ik een internetverbinding nodig om payleven te gebruiken?

        Ja, u heeft een WiFi- of 3G/4G-verbinding nodig zodat de transactie geautoriseerd kan worden. Afhankelijk van de snelheid van uw verbinding kan de duur van de transactie variëren.

    8. Veiligheid en beveiliging

      1. Hoe veilig is payleven?

        payleven is net zo veilig als traditionele pinapparaten en voldoet aan de hoogste veiligheidsstandaarden en richtlijnen. Onze partners voldoen aan alle relevante veiligheidseisen en -standaarden. Alle gegevens worden versleuteld verstuurd en uitgebreide bescherming tegen fraude wordt geboden. Kijk voor meer informatie op www.payleven.nl/security. Als u nog vragen heeft over de beveiliging neemt u dan contact met ons op.

      2. Wat gebeurt er met mijn persoonlijke gegevens?

        payleven verzamelt alleen gegevens die volgens juridische voorschriften nodig zijn om pin- en creditcardtransacties te kunnen verwerken. In geen geval zal payleven uw gegevens ongevraagd doorspelen aan derden.

      3. Wat gebeurt er als mijn PIN-reader gestolen wordt of als ik hem kwijtraak?

        Er worden geen gegevens opgeslagen op de PIN-reader en dus zal een gestolen of verloren PIN-reader geen probleem vormen voor u en uw klanten. Wanneer uw PIN-reader is verloren of gestolen kunt u een nieuwe aanvragen via service@payleven.nl. Aan een nieuwe PIN-reader zijn de normale kosten verbonden.

      4. Waar gebruikt payleven klantgegevens voor?

        Klantgegevens worden uitsluitend gevraagd voor het verwerken van de transactie en worden gedeeld met onze financiële dienstverleners voor dezelfde doeleinden. In geen geval zal deze data worden verkocht of doorgegeven aan derden.

      5. Slaat mijn PIN-reader gegevens van bankpassen op?

        Nee, zowel de PIN-reader als de payleven app slaat geen data op. Alle gevoelige data wordt versleuteld en opgeslagen in een veilige omgeving. Om die reden vormt een verloren PIN-reader geen enkel risico voor u en uw klanten.

      6. Is de Bluetooth-verbinding beveiligd?

        Ja, verzonden en ontvangen gegevens worden versleuteld in het transactieproces.

    9. Problemen oplossen

      1. Wanneer ik mij aanmeld krijg ik het bericht “Account niet geactiveerd”. Wat betekent dit bericht?

        Uw account is nog niet geactiveerd omdat uw gegevens nog worden geverifieerd. Eenmaal voltooid zullen we contact met u opnemen via telefoon of e-mail om u te informeren over de activatie van uw account.

      2. Ik wil mij aanmelden op de website, maar ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat moet ik doen?

        Op de aanmeldpagina www.payleven.nl/login kunt u uw wachwoord opnieuw instellen door te klikken op ‘Uw wachtwoord vergeten?’.

      3. Het kost veel tijd om een transactie te verwerken. Hoe komt dit?

        Afhandelijk van de snelheid van uw internetverbinding kan de duur van het verwerken van een transactie variëren.

      4. De bankpas wordt niet herkend door de PIN-reader. Hoe komt dit en wat kan ik doen?

        Controleer of aan de volgende criteria wordt voldaan

        • Wordt de bankpas ondersteund door payleven? (Maestro, V PAY, Mastercard en Visa)
        • Heeft de klant de pas diep genoeg in de PIN-reader gestoken?
        • Heeft u de laatste software update? Ga naar de App Store of de Google Play Store om de laatste versie van de app te downloaden
        • Heeft u een stabiele internetverbinding?
        • Zorg ervoor dat u de correcte kaartlezer heeft geselecteerd in de app

        Als u nog steeds problemen heeft neemt u dan contact met ons op.

      5. De datum en tijd op de PIN-reader kloppen niet. Wat kan ik hier aan doen?

        Het kan zijn dat bij ontvangst van de PIN-reader de datum en tijd op het scherm van de PIN-reader niet correct zijn. Deze gegevens zullen automatisch worden aangepast na een aantal succesvolle transacties en/of de eerstvolgende update. Een foutieve datum en/of tijd heeft geen enkel effect op het transactieproces en het transactieoverzicht.

    10. PIN-reader

      1. Wat is de payleven Bluetooth PIN-reader?

        De payleven Bluetooth PIN-reader (verder: “PIN-reader”) is een los mobiel apparaat dat verbonden is met een smartphone of tablet via Bluetooth technologie. De PIN-reader stelt ondernemers in staat pinpassen en creditcards te accepteren via een 3G/4G of WiFi verbinding van de smartphone of tablet. Doordat bij elke transactie de pincode moet worden ingetoetst is de PIN-reader de meest eenvoudige en veilige manier om pin- en creditcardbetalingen te accepteren. payleven is het eerste bedrijf dat een mobiele betaaloplossing aanbiedt op een smartphone of tablet met Chip & PIN technologie.

      2. Wat onderscheidt de PIN-reader van traditionele magneetstrip kaartlezers?

        Chip & PIN is het meest veilige betaalproces beschikbaar op de markt en hierdoor kunnen meer passen worden geaccepteerd dan bij gebruikelijke magneetstrip kaartlezers. Bij transacties via de payleven PIN-reader wordt de EMV (Europay, MasterCard, Visa) chip op de pas gebruikt om het unieke Personal Identification Number (PIN) van de klant te verifiëren.

        Het invoeren van een pincode verhoogt de veiligheid van de transactie en verkleint de kans op kaartmisbruik. Hiernaast maakt het gebruik van de PIN-reader het mogelijk om meer passen te kunnen accepteren, zoals VISA creditcardbetalingen en PIN-betalingen via Maestro en V PAY. VISA, Maestro and V PAY accepteren geen Swipe & Sign methodes, die gebruikmaken van de magneetstrip van een betaalpas in combinatie met een handtekening als verificatie. In tegenstelling tot een Swipe & Sign kaartlezer, die is verbonden met de smartphone of tablet via de koptelefooningang, is de PIN-reader een losstaand apparaat zonder een zichtbare koppeling met de smartphone of tablet. De PIN-reader is verbonden via een versleutelde Bluetooth-verbinding. Dit geeft klanten het vertrouwde en veilige gevoel van een normaal PIN-apparaat.

      3. Hoe kan ik een PIN-reader ontvangen?

        Bezoek onze website www.payleven.nl om u te registreren bij payleven en een PIN-reader te bestellen. Zodra uw persoonlijke gegevens zijn goedgekeurd en de betaling voor de PIN-reader is verwerkt, sturen wij u de PIN-reader toe. Als u de PIN-reader in de winkel heeft gekocht dient u het serienummer van deze PIN-reader in te voeren tijdens uw registratie om deze te activeren.

      4. Hoeveel kost de PIN-reader?

        De kosten voor de PIN-reader zijn eenmalig en alleen voor de hardware; kijk voor de prijs op onze website www.payleven.nl. Er zijn verder geen maandelijkse of terugkerende kosten. U betaalt bij payleven verder alleen 2,75% per transactie.

      5. Zit er garantie op de PIN-reader?

        Ja, u krijgt 12 maanden fabrieksgarantie op de PIN-reader.

      6. Welke kaarten kan ik accepteren met de PIN-reader?

        De payleven PIN-reader accepteert alle passen met een Maestro, V PAY, VISA en Mastercard logo. Andere passen zullen binnenkort worden toegevoegd.

      7. Hoe zet ik mijn PIN-reader aan/uit?

        Aan de linkerzijkant van de PIN-reader vindt u een aan/uit knop. Om uw apparaat aan te zetten drukt u kort op deze knop. Na enkele momenten zal uw PIN-reader klaar zijn voor gebruik. Als u deze knop 5 seconden ingedrukt houdt zal uw PIN-reader weer uitgeschakeld worden.

      8. Hoe laad ik mijn PIN-reader op?

        Om uw PIN-reader op te laden sluit u de meegeleverde Micro USB-kabel aan op de aansluiting aan de rechterzijde van uw PIN-reader. Zodra de kabel is verbonden met een computer of een stopcontact (via een verloopstekker) duurt het enkele uren voordat uw PIN-reader volledig is opgeladen. Het batterij icoontje op het scherm van uw PIN-reader geeft de huidige status van uw accu weer.

        Let op: wij raden aan om de PIN-reader via het stopcontact op te laden. 

      9. Hoe verbind ik mijn PIN-reader met mijn smartphone of tablet?

        U verbindt uw PIN-reader met uw smartphone of tablet via Bluetooth. Hoe u verbinding maakt hangt af van het besturingssysteem op uw smartphone of tablet. Klik hier voor instructies: De PIN-reader verbinden met uw Smartphone of Tablet.

      10. Hoe vaak moet ik mijn PIN-reader opladen?

        De batterij van uw PIN-reader gaat tot 3 dagen óf tot 120 transacties mee. We zullen op korte termijn een docking station aanbieden waarin u uw PIN-reader kunt opladen.

      11. Kan ik, naast mijn PIN-reader, andere apparaten verbinden met mijn smartphone of tablet via Bluetooth?

        Dit is volledig afhankelijk van de functionaliteiten van elk afzonderlijke smartphone of tablet.

      12. Kan ik mijn PIN-reader gebruiken op meerdere smartphones of tablets gebruiken?

        Ja. Uw PIN-reader is niet gebonden aan één specifieke smartphone of tablet. U kunt uw PIN-reader gebruiken in combinatie met al uw ondersteunde smartphones of tablets; mits u de juiste payleven app heeft geïnstalleerd op elke smartphone of tablet en deze apparaten heeft gekoppeld met de PIN-reader. Houd er rekening mee dat, voor uw eigen veiligheid, de PIN-reader niet zal werken met een ander payleven account, maar alleen met het account waar u zich mee heeft geregistreerd.

        Let wel: het gebruik van uw PIN-reader op meerdere apparaten tegelijkertijd is niet mogelijk. Om uw PIN-reader op een ander apparaat te gebruiken dient u eerst de -koppeling met het eerste apparaat te beëindigen alvorens u het koppelt met het tweede apparaat.

      13. Wat is het bereik van de Bluetooth-verbinding?

        Het bereik van de Bluetooth-verbinding is ongeveer 10 meter. Obstakels tussen uw PIN-reader en smartphone of tablet kunnen leiden tot verstoring en dit bereik verminderen.

    11. Defecten & Retour

      1. Defecte PIN-reader

        Wanneer het defect van de PIN-reader te wijten is aan een fabrieksfout kunt u de PIN-reader kosteloos retour sturen binnen 1 jaar na ontvangstdatum. Wanneer u denkt dat de PIN-reader defect is neem dan contact op met onze klantenservice voordat u deze retour stuurt. Zij zullen bepalen of het noodzakelijk is om de PIN-reader retour te sturen en of vervanging noodzakelijk is. In het geval dat een PIN-reader is geretourneerd en na testen blijkt dat deze niet defect is, zal dezelfde PIN-reader retour worden gestuurd aan u.

        Geretourneerde PIN-readers dienen naar ons verzonden te worden. Vul het payleven retourformulier in, print deze uit en voeg deze bij het retourpakket. Alle retouren dient u te sturen naar het volgende adres:

        payleven Nederland
        T.a.v. Retouren
        Antwoordnummer 43367
        1020 WD Amsterdam

      2. Retourneren nieuwe PIN-reader

        U kunt de PIN-reader binnen twee weken na ontvangst retour sturen en uw aankoopbedrag teruggestort krijgen mits de PIN-reader niet gebruikt of gemanipuleerd is. Het aankoopbedrag wordt niet teruggestort als er gebruikssporen op de PIN-reader worden aangetroffen dient ook, in dezelfde staat als deze zijn ontvangen, te retourneren:

         

        • Accessoires, zoals de Micro-USB kabel
        • Alle verpakkingen, zoals dozen en stickers

         

        Geretourneerde PIN-readers dienen via aangetekende post naar ons verzonden te worden. Vul het payleven retourformulier in, print deze uit en voeg deze bij het retourpakket. Alle retouren dient u te sturen naar het volgende adres:

        payleven Nederland
        T.a.v. Retouren
        Antwoordnummer 43367
        1020 WD Amsterdam

        Uw restitutie zal via dezelfde betaalwijze aan u worden voldaan als waarmee u de PIN-reader heeft aangeschaft. payleven zal haar best doen (maar geeft geen garantie) om de restitutie binnen 10 werkdagen na ontvangst van de geretourneerde PIN-reader te voldoen.

         

        Wanneer een gebruikte PIN-reader is geretourneerd zonder defect zal er geen restitutie of vervanging plaatsvinden. U krijgt uw PIN-reader in dat geval teruggestuurd.

Onze website maakt gebruikt van cookies. Klik hier voor meer informatie.  

"Koop de PIN-reader nu voor {{NEWPRICE}} in plaats van {{OLDPRICE}}." Bestel direct